En presentation av bloggen, och information om hur du ska gå tillväga, och var du hittar det du letar efter.               Här finner du de vanligaste frågorna & dess svar.               Följ min blogg med bloggkoll, så att du inte går miste om något :)               Kontakta mig via mail, på [email protected]               Prenumerera på bloggen via RSS.               Hittar du inte vad du letar efter? Prova att söka i bloggen med Google.

What am I supposed to do?

Usch usch usch usch usch!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. För varje design jag gör kommer det fler beställningar (vilket självklart är jättekul - att ni tycker om mina designer så mycket!). Och jag kommer aldrig förstå hur Mimmi kan leva med 80 personer i sin kö, när jag 'bara' har 20 stycken. Fast Mimmi får 150:- för varje design hon gör - det kanske hjälper?

Jag vet faktiskt inte. Ska jag börja ta betalt? Jag vill ju verkligen inte pressa någon på pengar, det känns så... dumt på något sätt. Men alla runt omkring mig säger att jag borde få uppskattning/betalt för det jobb jag lägger ner på designerna. Och det har ju varit ett par som betalat av ren vilja.

Jag älskar att designa, men när det blir så mycket på en och samma gång, och jag inte får något för det så... jag vet inte. Det blir lätt för mycket. Och tappar jag lusten så blir designerna inte lika fina kanske, och så blir inte alla nöjda...
Uschnej, jag ska inte lägga allt detta på er som läser, förlåt.

Jag får nog fortsätta fundera på saken en stund till, så återkommer jag om jag kommer på någon lösning.

(Självklart är det gratis fortfarande - jag säger till och ändrar informationen ifall jag skulle ändra mig.)

Kommentarer
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Hej! Jag vet precis hur du känner dig eftersom att jag har varit i precis samma situation! Det är svårt det där. Jag minns i början av min "designkarriär" att jag aldrig kunde tänka mig att ta betalt för en design, men när jag senare märkte att det fanns alldeles för många otacksamma människor som bara ville ha ens hjälp för att det var gratis så började man tänka om. Jag menar, hur kul är det att lägga ner flera timmar på en design som kunden kanske rent utav slänger bort bara någon vecka efter?



Jag tycker att du ska börja ta betalt för din egen skull :) Det behöver ju inte vara så mycket från en början, du kanske kan starta med 50 kr och sedan höja i takt med att du utvecklas och efterfrågan på dina designer blir större? :)



Hoppas i alla fall att du kommer på någon lösning som känns bäst för just dig! Kramkram

2008-09-30 @ 18:13:12
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: tiindra

Glömde svara på din inlägg....Jag tycker gott du kan ta en liten slant för att du gör design jobb...Jag har själv betalt för att få en eftersom jag inte är så riktigt haj ännu själv...men jag ska träna :0)...

2008-09-30 @ 19:25:01
URL: http://tiindraz.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej!

Jag förstår percis vad du menar. Jag är ingen hejare på htlm-koder å så.

Men Du är verkligen duktig och du få få mer uppskattning för det.



Håller med de ovanför att gör det för din egenskull och inegen annans.

Självklart uppskattar jag ditt arbet som du gjorde för mig.



Evigt tacksam!

Kram

Louise

2008-10-01 @ 00:11:13
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vet att detta kommer låta fel eller udda eller så, men med tanke på hur sjukt fin min design är (och många andras, jag är bara äckligt stolt över min^^), så tycker jag absolut tt du ska börja ta betalt. Det är inte sällan du blir frustrerad över människor som bara ändrar sig hela tiden och som aldrig blir nöjda och om du tar betalt så kanske det sållar bort dem som bara vill utnyttja.



Som Mimmi sa, börja med runt 50 kr, det är ändå något alla borde ha råd med. Sen när efterfrågan blir större och du lär dig mer, så kan du börja ta mer för designerna. Som jag skrev, du är min närmsta och bästa vän, och jag tänker ändå ge dig betalt ;) Puss <3

2008-10-01 @ 11:37:38
URL: http://kuroi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback